Tak semuanya indah :)


Assalamualaikum

Hye semua , pernah dengar tak ayat " kadang kadang apa yang tidak dirancang lebih indah dari apa yang dirancang " ? mesti pernah kan ? and mesti dah ada yang mengalami situasi ni , aku pon :) selalu terjadi ^^

Selalunye kita akan buat perancangan dalam hidup kita , kononnye biar semuanya akan jadi lebih sempurna , tapi hakikatnya kita hanya mampu merancang tapi Allah yang tentukan semuanya . 

Jika hari ini kita bercinta , dan berjanji bersumpah setia , akan itu dan akan ini , jangan salahkan satu sama lain jika satu hari nanti cinta yang kita bina , janji yang kita buat , dilupakan macamtu je , pon disia siakan laa senang cita . Sebab kita hanya merancang , Allah dah tentukan semuanye , semuanya dah tertulis :)

Kadang kadang kita nak ubah orang tu jadi seperti yang kita nak , biar kita selese bagai dengan dia , tapi pernah tak kita terpikir , masa mula mula kita kenal dia , masa dia nak masuk dalam list kawan kita , perangai tu la yang dia bawak , kenapa mesti kita nak ubah dia ? yeee mungkin untuk kebaikan dia , tapi kalau dia boleh terima kita seadanye , kenapa kita tak boleh terima dia seadanya kan ? kekurangn dia , kita tutup dengan kelebihan kita , macam tu jugak la sebaliknya , bende yang semulajadi tuu kekadang lagi indah dari bende buatan manusia ^^

So , perancangan tu memang penting , tapi kadang kadang ia membuatkan orang menyampah dengan kita , tak semua bende boleh dirancang dan tak semua orang boleh terima dengan perancangan kita dan tak semua perkara yang kita rancang jadi seperti yang dirancang .

0 Comment(s):