Bahagia tak selalu berpihak pada kita


Assalamualaikum ^^

Macam yang kita selalu dengar " Lakonan dunia bagaikan roda , kadang kadang kat atas dan kadang kadang kita di bawah " , kalau arini kau kat atas , bersenang lenang , bergembira , jangan fikir kau akan terus macam tuuu , satu hari nanti kau pasti akan susah , menangis , sedih ! Itu lah dugaan , Allah akan menguji setiap umatnye :)

Kalau arini aku di sayangi , aku tersenyum bahagia , mungkin esok lusa aku akan menangis , bahagia memang tak akan selalu berpihak pada kita . Walaupon kadang kadang kita cuba untuk mengelak dari apa apa masalah , dari apa apa kesedihan , tapi hakikatnya kita tak boleh lari dari lumrah dunia , lumrah kehidupan , apa yang berlaku sudah tertulis oleh Nya .

Kita boleh tutup mata untuk tidak melihat apa yang kita tak nak lihat , tapi kita tak boleh tutup hati untuk tak merasa apa yang kita tak nak rasa . Payah memang payah , tapi apa kan daya itu lah hakikatnya . Tak boleh nak tolak , hanya mampu bersabar dan terus berjuang .

So , kalau korang bahagia arini , bersyukur lah wahai kawan , tak semua orang bahagia seperti kau , tak semua orang akan merasai kebahagian yang kau ada sekarang . 



3 Comment(s):

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.727
done follow sini,
jom follow teman yea..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

tenku butang said...

betul tu.. kita kena bersyukur dgn apa yg kita miliki.. kita bahagia, tapi kita xtau diluar sana terdapat ramai org yg x sebahagia kita.. kan

Ct Noraishah said...

betul..betul..